Monday, August 17, 2009

Kotor..... itu aku....

Aku bukan sosok yang bersih....
bahkan jauh dari suatu kata bersih...
aku kotor..... dan aku tau itu....
kotor......??? kata itu mungkin sangat menjijikan...

dan mungkin jika anda melihat sesuatu yang menjijikan atau... yang saya sebut tadi kotor...
akan anda jauhi... dan mungkin anda hilangkan.....
mungkin itu sama dengan aku....
nggk ada deket"nya sama sebuah kata yang bersih...

m.... aku yang hanya merasa kotorkah.....??
atau memang semua yang ada... disekitarku pun demikian....
aku juga gak tau........
dimata-Nya.... bukan gua aja yang kotor...
tapi.. For other people in the world...
semua sama.... sama-sama kotornya kek gua......
untungnya wa nyadarin itu.....
walau wa nyadar.... yang disayangin dari wa....
masih.. aja betah disuatu kekotoran ini.....

wa jorok... kotor... n jauh dari arti kata kesempurnaan....
jauh... jauh... dan jauh.... banget.....
dan yang pasti... buat diri aku......
aku ini kotor................................

Rom 3:9-8

No comments:

Post a Comment